sábado, 16 de agosto de 2014

ENGLISH BEAUTY - to Lily Cole

Lily Cole is an English actress.

ENGLISH BEAUTY
to Lily Cole

Poor young beauty that falls into my eyes,
you seem so helpless in your strength of sight
simulating a wrath of mighty knight,
but being a child that soon rushes by.

And the child in me may want so to cry,
because it is cold, because it is night,
instead you fell in my soul to make bright
the sky so blue like your eyes, so blue sky.

Where you are going in your state of mind,
when you find evil, stay cool and than switch
the tramway to a better path you’ll find.

But if you ever meet the strange blind witch
of time to get old and ugly, remind
yourself to come back for love to me teach!




Nhandeara, 16 of August of 2014
Marcos Satoru Kawanami




Florbela Espanca, poeta portuguesa.

Minha Culpa
a Artur Ledesma

Sei lá! Sei lá! Eu sei lá bem
Quem sou?! Um fogo-fátuo, uma miragem...
Sou um reflexo... um canto de paisagem
Ou apenas cenário! Um vaivém...

Como a sorte: hoje aqui, depois além!
Sei lá quem sou?! Sei lá! Sou a roupagem
Dum doido que partiu numa romagem
E nunca mais voltou! Eu sei lá quem!...

Sou um verme que um dia quis ser astro...
Uma estátua truncada de alabastro...
Uma chaga sangrenta do Senhor...

Sei lá quem sou?! Sei lá! Cumprindo os fados,
Num mundo de vaidades e pecados,
Sou mais um mau, sou mais um pecador...


Florbela Espanca